Základní informace

10.09.2011 15:31

 

Místní poplatek ze psů

10.09.2011 15:28

 

MÍSTNÍ POPLATEK ZE PSŮ

4. Základní informace k životní situaci.

Zastupitelstvo města Zlína vydalo  obecně závaznou vyhlášku o místním poplatku ze psů,  (dodatek pro rok 2012), kterou tento poplatek zavedlo a vztahuje se na fyzické osoby s trvalým pobytem ve Zlíně a právnické osoby se sídlem ve Zlíně, které jsou držiteli psa staršího 3 měsíců.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat.

Držitel psa. V případě, že držitelem psa je osoba nesvéprávná, jedná za ni opatrovník, za nezletilou osobu jedná její zákonný zástupce.

Držitel psa může k jednání zplnomocnit jinou osobu (viz plná moc)

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace.

  • Přihlášení k poplatku - trvalý pobyt / sídlo firmy ve Zlíně, držení psa staršího 3 měsíců
  • Úleva / osvobození od poplatku - splnění podmínek pro poskytnutí úlevy / osvobození dle obecně závazné vyhlášky 

7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace.

Přihlášení k poplatku
Držitel psa se do 30 dnů (u narozeného štěněte do 4. měsíce věku psa) přihlásí k místnímu poplatku ze psů. Přihlášení provede odevzdáním vyplněné přihlášky. Při elektronickém poslání je nutné přihlášku buď opatřit zaručeným elektronickým podpisem nebo do 5-ti dnů přihlášku s vlastnoručním podpisem doručit správci poplatku.

Odhlášení od poplatku
Pokud držitel psa již není držitelem psa nebo se přihlásí k trvalému pobytu mimo Zlín, oznámí, případně prokáže, toto občan správci poplatku do 30 dnů.

Úleva / osvobození od poplatku
Občan, který splňuje podmínky obecně závazné vyhlášky pro úlevu / osvobození od poplatku, oznámí a průkazně doloží tuto skutečnost správci poplatku.
elektronické poslání

8. Na které instituci životní situaci řešit.

  • Magistrát města Zlína, Odbor životního prostředí a zemědělství, středisko místních poplatků, detašované pracoviště Zarámí 4421, (2. patro)

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou.

  • Přihlášení k poplatku - průkaz totožnosti popř. potvrzení o změně místa trvalého pobytu
  • Odhlášení od poplatku - průkaz totožnosti nebo potvrzení o změně místa trvalého pobytu, případně jiný prokazující doklad
  • Úleva / osvobození od poplatku - viz podmínky stanovené obecně závaznou vyhláškou

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici.

V tištěné podobě jsou veškeré formuláře k dispozici na detašovaném pracovišti Magistrátu města Zlína na ul. Zarámí 4421 (budova bývalé České pojišťovny), odbor právní, oddělení vymáhání pohledávek nebo na detašovaných úřadovnách MMZ.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit.

Výše poplatku je diferencovaná podle lokalit

Magistrát města Zlína poskytuje pro držitele psa celou řadu úlev / osvobození od poplatku.

Úhrada poplatku
Poplatníkům je k úhradě poplatku zaslána poštovní poukázka s uvedením variabilního symbolu (VS), vždy v dostatečném předstihu před datem splatnosti V případě, že občan poštovní poukázku z jakéhokoliv důvodu neobdrží, ať se obrátí přímo na správce poplatku.

Možnosti úhrady:

  • bezhotovostním převodem platby na účet města č. účtu 3049002/0800 (Česká spořitelna) s uvedením VS
  • poštovní poukázkou na poště
  • v hlavní pokladě Magistrátu města Zlína (budova radnice, dveře č. 108 – přízemí)po předložení poštovní poukázky

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení.

Při osobním jednání na počkání, jinak do 30 dnů.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešením životní situace

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

16. Elektronická služba, kterou lze využít.

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje.

18. Jaké jsou související předpisy

Obecně závazná vyhláška o pravidlech pohybu psů na veřejných prostranstvích

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují.

Opravné prostředky jsou řešeny v § 48 – 56a) zákona č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků, ve znění pozdějších předpisů.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností.

Za nesplnění ohlašovací povinnosti může správce poplatku uložit pokutu podle zákona č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků, ve znění pozdějších předpisů.

Za nesplnění poplatkové povinnosti v termínu splatnosti je držiteli psa - dlužníkovi vystaven platební výměr s navýšením.V případě neuhrazení následuje výzva před exekucí a poté vymáhání dlužné částky exekutorem (dlužná částka se zvýší o náklady exekutora).

21. Nejčastější dotazy

Do kdy je nutno přihlásit psa?

Do 30 dnů po pořízení psa (u narozeného štěněte do 4. měsíce věku psa). 

Kolik budu za pejska platit?

Pro výši poplatku je rozhodující místo trvalého pobytu držitele psa – sazba je dána diferencovaně podle lokalit. 

Kde mám zaplatit?
Pokud znáte variabilní symbol, můžete poplatek uhradit:

  • bezhotovostním převodem platby na účet města č. účtu 3049002/0800
  • poštovní poukázkou na poště
  • v hlavní pokladě Magistrátu města Zlína (budova radnice, dveře č. 108 – přízemí)

Musí pes nosit Vámi vydanou známku?

Ano, při pohybu psa na veřejných prostranstvích musí být tento viditelně označen platnou evidenční známkou. Známka slouží také pro případné prokázání splnění ohlašovací povinnosti.

22. Další informace

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

25. Za správnost popisu odpovídá útvar.

  • Milada Kolínská, tel. 577 630 375, fax: 577 630 318

26. Kontaktní osoba

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni.

  • 15.10.2010

28. Popis byl naposledy aktualizován.

  • 1.9.2011

29. Datum konce platnosti popisu.

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace 


Více zde: https://vencenipsuzlin.webnode.cz/news/mistni-poplatek-ze-psu/